BOKMÄSSA 2017

Japp! För första gången någonsin var denna bokälskare på bokparadiset!
 
Men även ifall jag köpte en del böcker, så hittade jag till julgrejerna ändå! Så tänkte berätta vad jag plockade upp när jag var där! Jag kan börja med att jag köpte två olika böcker om julmusik, ena var "Julens sånger till enkelt komp" som har de klassiska låtarna till ackord på olika instrument. Spelar lite gitarr och lite piano här o där så det här var perfekt. Den andra heter "Julens bästa sånger för piano", vilket jag redan vet är en hit. Jag har nämligen den redan för både trumpet och gitarr! Det är samma sånger mellan de tre men de specifierar sig till instrumenten på enklast sätt. I recommened! Finns till i princip alla instrument som du eller en vän eller ditt barn kan ha lärt sig på musikskolan. Julens bästa sånger har en mer blandning mellan låtarna, ett plus är också att det känns som om den aldrig tar slut!
Sen köpte jag fyra impulsköp, eller jag menar fyra drickunderlägg som jag inte behöver på ett tag. Men de var verkligen otroligt mysiga med illustrationer från Jan Bergerlind!
Ett annat så kallat impulsköp var en julkalender, en enorm kalender med ett liten disneyhäfte varje dag till julafton. Men tror att jag kanske sparar den efter jul och använder den år efter år och sen kanske till framtida barn? Haha får se om julkalendern blir en hit först... Det var iallafall ett litet äventyr att ta med sig den från bokmässan till station och sen hem!
 
Tror det var de juliga inköpen för den gången. Hörde att IKEA har tagit upp sina julgrejer nu?! Måste dit!
 
 
Har ni tänkt på vad ni vill ha för julkalender i år? Kommentera! Eller har ni en gammal favorit? Berätta i en kommentar för tycker sådant är jätteintressant! 
 
Ha det mysigt!
// Julvisa
Maries strålande jul

Vilka trevliga saker du hittade på bokmässan :) Jan Bergerlinds motiv är ju så otroligt vackra <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Julvisa

En julblogg med recept, inspo och känsla!

RSS 2.0