Varm vitchoklad från Zeinas Kitchen

Första avklarade punkten på Bucketlistan med tre veckor kvar till advent! Så jag passade på och provade på ett recept från Zeinas Kitchen, där var det ursprungligen för tre små glas, men jag använde mig av två större. Dock tror jag att man lätt kan dela upp det i tre eftersom det blev väldigt mastigt. Receptet räckte till en och trefjärdedelar större glas och det är väldigt enkelt att göra! Och väldigt smaskigt!
 
 
 
Varm vitchoklad:
 
Vad du behöver för ingredienser:
  • 6 dl mjölk
  • 100 g vitchoklad
  • 0,5 tsk vaniljsocker
Hade i pepparmintsarom i ena för en mer mintig smak, ASGOTT!
 
Topping: Ha vad du vill, no limits!
  • Vispad grädde
  • Strössel
  • Polkagriskäpp
  • (Man skulle kunna haft krossad polkagrisar på, eller riven vitchoklad, eller kakao? NO LIMITS!)
(Vanlijaromet på bilden användes inte)
 
Gör på detta viset:
 
- Hacka vitchokladen
- Blanda alla ingredienser i en kastrull
- Ständig omrörning tills chokladen smält (låt det inte börja koka, då skär sig chokladen)
- Häll upp chokladen i valfri mugg eller glas
- Toppa med grädde och därefter go crazy med vad du vill
- Njut innan det kallnar, även om det faktiskt var gott det med!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Julvisa

En julblogg med recept, inspo och känsla!

RSS 2.0