Valios Yoghurt för hösttaggade!

Hej allesammans!
 
Tänkte snabbt prata om en yoghurt som jag strövade på när jag sommarjobbade häromdagen. Ni kanske redan har sett och smakat den, eller provat en yoghurt med samma smak fast från ett annat mejeriförlag?
Men det var nytt för mig så jag kände mig lite tvungen att smaka:: Valio- Sommar med vanilj, äpple och kanel!
 
Man kan antingen tänka att man äter en somrig äppelpaj, eller så kan man fantisera att man tar en skål vid senhösten och förfylls av vintriga smaker! Äpple och kanel, det är lite jul för mig alltså. Går ju att äta äppelpaj på hösten också såklart! Tänk er några julröda svenska äpplen som har sin säsong under hösten, bakad i en nybakt äppelpaj med vaniljsås? DRÖMMEN! Även ifall jag är en "sucker for" de gröna Granny Smith har de svenska röda sin juliga traditionella klang som inte går att motstå!
Haha, jag är inte sponsrad utan ville bara dela med mig! ;)
 
Första augusti idag, början på slutet av sommaren skulle man kunna säga... Hoppas inte jag gjorde nån av er rädd under semestern, ta det lugnt det är fortfarande iallafall lite tid kvar att njuta! För er som redan börjat, lycka till! Tre veckor ungefär kvar tills skolan börjar och jag kör tredje året på gymnasiet, vilket gör mig rädd! Men just i augusti brukar planering och julbloggarna så smått vakna upp och jultidningarna börjar säljas av barnen! (Jag sålde ganska länge så de skulle kalla sig för åtminstonde tonåringar haha ;) ) Är ni redo för hösten?
 
Men som Kaptenen Enok en gång sa i lucköppningen till Dieselråttor och sjömansmöss, "Så sitt i båten ungar, för nu gungar det!" *Öppnar luckan och introt börjar, dudu duduu du, duduru, DUDURU!* 
( Vid 00:43 om man vill kolla :D Har länkat)
 
 
JUNITJEJ
2017-08-01 @ 20:48:01
URL: http://www.junitjejen.se

Den måste jag testa!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Julvisa

En julblogg med recept, inspo och känsla!

RSS 2.0